About me

Wie ik ben.

Mijn naam is Ronald van der Kloet, 28 jaar oud en woon in Winsum(Groningen). De provincie Groningen en in het bijzonder mijn woonplaats Winsum heeft veel te bieden op het gebied van fotografie. Winsum ligt mooi gelegen tussen de mooie Waddenkust en het bosrijke Drenthe.
Mijn vrouw en ik hebben twee kinderen; zoontje Jayden & dochter Vayenne. Ik ben creatief en gek op alles wat maar te maken heeft met fotografie.

Naast fotografie zet ik mij dagelijks in voor Vodafone waar ik taken uitvoer binnen het winkelmanagement.

Hoe het begon.

In 2013 is mijn zoontje geboren en sindsdien heb ik kennis gemaakt met een spiegelreflexcamera. Als je kinderen hebt/krijgt wil je bij de geboorte, op vakantie, dagjes weg etc voor de herinneringen van later.

Mijn eerste camera kocht ik via marktplaats: Canon 1100D. Een mooie camera om mee te beginnen, kennis te maken met fotografie en termen als: diafragma, ISO, sluitertijd, scherptediepte, sensoren, manueel fotograferen en ga zo maar door. V0or fotografie heb je een breed scala aan kennis nodig en er komt veel op je af waneer je net begint met fotograferen. Ik merkte dat mijn interesse en enthousiasme groeide wanneer het resultaat fantastisch was; dan wordt het haast een verslaving waar je niet zonder meer zonder wilt. Door er veel mee bezig te zijn heb ik alle mogelijkheden van de spiegelreflexcamera ontdekt.

Winter 2014

Het was winter in januari 2014 en de wereld was bedekt met een wit laagje sneeuw.Het was volle maan en de sterren glinsterden Ik vond dit een geweldig moment om erop uit te gaan met mijn camera. Ik maakte die nacht vele foto’s, maar er was er een die eruit sprong. Ik deelde de foto op Facebook en deze werd massaal gedeeld; ik was enorm verrast over de hoeveelheid reacties. Binnen een week tijd was de foto 40.000 keer bekeken.

Hoewel de foto zeker technisch gezien sterker had gekund, ben ik erg trots op de sfeer die ik heb vastgelegd en de uitstekende compositie.

DePrint

In 2016 ben ik een samenwerking aangegaan met DePrint in Winsum. DePrint geeft mij de kans om mijn werken op hoge kwaliteit te leveren aan mijn klanten en leuke projecten samen op te starten.

Meerdere awards

Ondertussen ben ik al gauw overgegaan naar de professionele lijn van Canon en heb ik meerdere vermeldingen achter mijn naam. Zo zijn mijn foto’s opgepikt door Zoom.nl, National Geographic, RTV Noord, NRC, Algemeen Dagblad en ga zo maar door.

Juist door deze vermeldingen raak ik extra gemotiveerd om het maximale uit een foto te maken.

Passie

Mijn passie ligt bij het maken van foto’s van landschappen en natuur. Juist doordat ik veel door de lens kijk krijg je een andere kijk op deze mooie wereld die van alles te bieden heeft en houd ik ervan om op pad te gaan midden in de natuur om het geweldige plaatje te schieten.

Doordat ik inmiddels twee kinderen heb en gek ben op kinderen heb ik mijn werk uitgebreid naar Newborn/Baby fotografie & gezinsrepportages.